Nem lesz Universe 3. évad   37 hozzászólás

A Syfy illetékese néhány órával ezelőtt jelentette be a Twitteren, hogy nem rendelik meg a Universe harmadik évadát.

Az első évad vergődése után a második évad első fele igazi felüdülést hozott, amitt a rajongók visszajelzésein kitűnően lehetett mérni, ellentétben a nézettségi adatokkal, amik az USA-ban kis eltérésekkel 1 millió körül mozogtak. Kanadában a két ország népességének különbségét figyelembe véve arányaiban háromszor annyian nézték, a live + 7 days adatok (vagyis DVD rögzítős vagy merevlemezes TV-n később megnézők) pedig újabb 5-700 ezer nézőt jelentettek csak az USA-ban. Ebből jól látható, hogy a bukás oka maga a Syfy döntéshozó testülete. A Universe (és a Caprica) egész ősszel az országos csatornák műsoraival, az USA legnézettebb sorozataival és showműsoraival kellett, hogy versenyezzen, ami könnyen belátható, hogy esélytelen. Ellenben a pénteken maradt (és szintén kiváló epizódokat halmozó) Sanctuary másfél-két milliós heti nézettségi adatokat hoz hétről hétre.

Összegezve tehát az történt, hogy a Syfy illetékesei hatalmas baklövést követtek el a keddre költöztetéssel, majd a saját hibájukat figyelmen kívül hagyva száraz számokként értelmezték a nézettségi adatokat. Azokat a nézettségi adatokat, amiknél csak a Syfy live + same day (vagyis aznap megnézett) nézettségét vették figyelembe. Se a korábban említett live + 7 days, se a legális letöltő szolgáltatások (iTunes, Hulu), se a DVD eladásokat nem vették figyelembe, pedig ezen adatokkal együtt egyértelmű, hogy a nézettség egyáltalán nem csökkent az első évadhoz képest.

Köszönjük meg a Syfy vezetésének a rendkívül logikus döntések sorozatát (irónia), majd lássuk, hogy mi várható a jövőben.

A Syfy a Universe helyett több új sorozatot próbál indítani, többek között a Battlestar Galactica legújabb spinoffját, de kérdéses, hogy ilyen dilettáns műsorstratégia mellett bármelyik is sikeres lesz-e.
Az MGM természetesen a Syfy nélkül is folytathatja a sorozatot, akár másik csatornával együttműködve, akár saját terjesztésben. Egy kevésbé szerencsés forgatókönyv szerint elkészíthetnek egy filmet, ami az Ark of Truth-hoz hasonlóan lezárja a függőben lévő történetszálat. És bár ennek kicsi az esélye, hiszen az évek óta függőben lévő két film se készült még el, a gyártókapacitás felszabadulásával és az MGM anyagi helyzetének rendeződésével talán ez is elképzelhető.
Új sorozat egyelőre nem várható. Joe Mallozzi többször is megerősítette a blogjában, hogy tudomása szerint az írói csapat egyetlen tagja sem tervez egy negyedik sorozatot jelenleg.

Ami biztos, hogy a Syfy tavasszal le fogja adni a maradék 10 részt, viszont utána valószínűleg nem lesz több Csillagkapu. 14 év után először lesz olyan szezon, amikor semilyen Csillagkapu sorozat nem jelentkezik új évaddal.

A következő napokban valószínűleg hivatalos sajtóközleményt is kapunk.

Reklámok

Posted 2010. december 17. by Nekomajin in Hírek, SGU, Történetvonalak

Tagged with

37 responses to “Nem lesz Universe 3. évad

Subscribe to comments with RSS.

  1. Ezt nem hiszem el!! 😦
    Most, mikor tök jó részek voltak már!
    Pusztuljanak meg.
    Nagyon de nagyon bízom benne hogy Mallozziék kitalálnak valamit.
    Nem maradhat így félbe a sorozat. ÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁ…..
    Na most lettem ideges!!!!!!!!!!!!!!

  2. Kár. 😦
    Azért a helyükben még próbaképpen megpróbálnám, hogy visszarendezem a régi adásidőre az SGU-t, és ha ott jól teljesít, akkor lehetne adni neki még egy esélyt. Lehet, hogy csúszna kicsit a folytatás, de legalább lenne. Vagy a nyári szezonra időzíteni a vetítést, mikor mindenhol uborkaszezon van.

    Egyébként valaki felvilágosíthatna: Amerikában kizárólag tematikus tévéadók vannak csak, ahol nem lehet egy csatornán belül leadni egy valóságshow-t egy tv-shoppal és egy sci-fivel úgy mint pl a magyar TV2-n? Vagy a Syfy minden háztartásban elérhető, csak tényleg nem nézik?
    Azt akarom csak kihozni ez egészből, hogy ha országos adón futna az SGU akkor nem lehetne sikeres? Ahhoz képest nálunk is egész jól mentek annó a szombati SG epizódok, biztos több emberhez elérne úgy…

  3. Neeem, ugyanúgy vannak mindenféle csatornák, csak hozzánk nyilván a tematikus csatornák jutnak el. De pont ez a rajongók felháborodásának az egyik oka. A Syfy egy amerikai viszonylatban kicsinek mondható kábel csatorna. Nem azért nézik a House-t meg a helyszínelős retkeket hússzor többen, mert hússzor jobbak, hanem mert hússzor több háztartásban fogható a csatorna. A Syfy egy nagyon jó kis tematikus csatorna volt, jó sok scifit adtak, a scifi rajongók imádták. Aztán azon a tipikus átalakuláson mentek át, amit olyan sok csatorna esetében láthattunk már. (MTV/Viva, ahol délután két videóklippet nem tudsz megnézni egymás után, mert mindenféle fasságokat adnak zene helyett, de elég csak a magyar Animaxra gondolni…) Elkezdtek előbb mindenféle kamureality szellemvadászos hülyeségeket vetíteni, a klasszikus “űrhajós” scifik mellett/helyett fantasy-ba áthajló sorozatokat adni, aztán megvették a pankrációt, aminek már aztán tényleg semmi köze a scifihez. Magyarul a korábbi hardcore scifi tematika helyett beolvadnak a kismillió másik, a reklámbevételekért minden szart adó csatornák közé.

    Nyárra meg péntekre meg akárhová meg biztosan lehetne tenni, csak egyszerűen nem akarják. Nem foglalkoznak azzal, hogy milyen neves franchise-t nyírnak, mert csak a bevételt nézik. Valószínűleg az SGU helyére kerülő cuccot se fogják többen nézni kedden este, de biztosan olcsóbb lesz a gyártási költsége. Pure math. Csinálnak valamit, amíg nézik, és van reklámbevétel, addig folytatják, ha elfogynak a nézők, akkor cancel, elkezdenek valami mást. Most a Sanctuary-t nagyon felkapták, mert a pankráció farvizén kitűnő nézettséget produkál, de biztos lehetsz benne, hogy ha azt teszik keddre, és az SGU marad, akkor most fordított lenne a helyzet.

    Kismillió megoldás lett volna, hogy megmentsék az SGU-t, ha akarták volna. De egyszerűbb azt mondani, hogy nem, elkezdeni egy másik sorozatot, egy/két évad után azt is lefújni, és közben a nézőkkel nem törődni. Ahogy egy kicsit esik a nézettség, simán alávágnak a legjobb sorozatoknak is, ahelyett, hogy megpróbálnák megmenteni őket. Ezt csinálták az Atlantisszal, a BSG-vel, a Universe-zel, és ezt fogják a Sanctuary-val is, ha oda jut.

    A megoldás az lenne, ha az MGM eladná a közvetítési jogokat egy másik csatornának. De a kérdés az, hogy meglépik-e ezt, illetve van-e rá vevő.

  4. Mondjuk én még nem láttam olyat, hogy egy tévécsatornánál azt mondták volna, hogy egye fene, kedvezzünk a rajongóknak, rendeljünk meg még 20 részt ~40 millió dollárért (nem tudom pontosan mennyibe kerül egy epizód legyártása).
    Az meg megint csak nyilvánvaló, hogy a Syfy vezetői nem fogják beismerni a saját hülyeségüket, hanem a sorozatra fogják a rossz eredményt. Elvégre a felelős(ök)nek akkor le kéne vonni a megfelelő konzekvenciákat és azzal egyből odalenne a tekintélyük…

    Talán a válság után előveszik valamilyen formában az ötletet. Jó lenne, ha lenne rendes befejezése.

  5. Persze, veszteségre nyilván nem fognak rendelni, de itt már régen nem erről van szó. Most mennyivel lesz jobb, ha legyártatnak három pilotot, amiből kettőt kukázni fognak, a harmadikat meg majd ugyanúgy megszűntetik, mint a mostani sorozatokat. Nem a műsorokat kéne cserélgetni, mint az alsógatyát, hanem meg kéne keresni azokat az időpontokat, amikor nézőket vehetnek el a nagyobb csatornáktól, és akkora kéne tenni a sikersorozatokat. Csak ehhez valakinek gondolkozni is kéne, nem csak az igen/nem gombot nyomkodni. A kedd este szar volt. Ahelyett, hogy kipróbálták volna egy másik időpontban, inkább lefújták. Oké, az se jó, ha részenként tologatják, de mondjuk egyszer, a 4-5. rész környékén át lehetett volna tenni egy másik napra.

    Ez a válságosdi meg már egy kicsit unalmas. Lassan két éve tart a kifogásosdi. Eleinte ez elfogadható indok volt, de azért most már lehetne valamit kezdeni. Oké, a DVD piac bedöglött, akkor adják el több TV csatornának, csinálják meg minisorozat formában, vagy terjesszék online, kismillió lehetőség lenne, amivel nyereségesen meg tudnák csinálni a filmeket.

    Egyébként sanszos, hogy azért kezdték el emlegetni Mallozziék az elmúlt kb egy hónapban, hogy 5 évadra terveznek, hogy ezzel is a Syfy-nak kedvezzenek, tudassák, hogy nem akarják húzni, mint az SG-1-et. Nem jött be.

  6. Nagyon sajnálom, ha tényleg nem folytatják az SG-U-t, mert bár biztos sokan nem értenek velem egyet, de a legjobb Stargate sorozat a három közül szerintem. Nekem kifejezetten tetszik, hogy lassan bontakozik ki a történet, Az is nagyon bejön, hogy dramatikus az egész és amióta megtudtam, hogy mi a “Végzet” valódi küldetése totál függővé váltam. Ezt nem lehet lezárni egy film-el! Nagyon kellene még legalább két szezon!!! 😦

  7. egyben néztem meg az utolsó 10 részt és lehet hogy csak én látom így, de mintha sokkal jobbra sikeredtek volna mint a korábbi epizódok.

    nagyon sajnálom, hogy törölték!

  8. Nem csak te látod így, tényleg jobbak lettek ezek a részek. Véleményem szerint átlagosan 10 részenként volt 1-1 minőségi ugrás.

  9. Hát igazán bevalom,hogy mikor el keztem nézni az 1 évadot,nem gondoltam,hogy ennyire függö leszek.Nekem nagyon bejön hogy a részek kapcsolódnak egymáshoz,s a történet is folytonos.A 2. évad felétöl nem birtam abbahagyni hogy ne a tv elött üljek.Engem összintén lesulytott a hir hogy nincs tovább.
    Hogy lehet a legjobb résznél abbahagyi egy sorozatott ????
    Mi lesz velünk nélküle………

  10. Egy kicsit tényleg gáz, amit csinálnak. Én se számítottam rá, hogy ennyire tetszeni fog, de már az elején érdekes helyzetként tárulkozott elém, hogy egy hajón vannak, ami csak megy és megy és már a hajón tartózkodásuk is nehéz számukra.
    Na most a gond az, hogy így a sorozat nagyon befejezetlen.
    Hibernálva lettek, Eli nem, megy a hajó a másik galaxis-hoz.
    Igen? Ezután? Elér a hajó a célpontba? Vagy talán haza jutnak? Egyáltalán át jut a hajó a másik galaxisba? Eli megtudja javítani az utolsó hibernálót? A Drónok biztos nem követik őket oda is?
    Semmit se tudunk, szabályosan félbeszakadt a sorozat. 😦

  11. Hát igen, ezek a kérdések bennem is felmerültek sylvanor.
    Hogy hagyhatnak félbe ilyen csúnyán egy sorozatot ?
    Milyen sikere volt már az sg-1-nek és az atlantisznak. Ha adnának neki egy új esély, bebizonyítaná hogy jó sorozat.
    Bár lehet hogy direkt csinálták hogy átrakták fő műsoridőből valami mellékesbe hogy várják az emberek a következő évadot és megkedveltessék velük. De ha így van ideje lenne folytatni mert nekünk rajongóknak ez nagyon rossz !
    Na hajrá SGU !

  12. Egyrészt a Syfy eléggé csicska. Egyébként ismerősöm azt mondta, hogy az MGM becsődölt, szóval nem is tudnának vagy nem érné meg új évadra beruházni egy másik csatornánál.

  13. Az MGM nem csődölt be. Nagyon rossz helyzetben voltak, de valami gazdasági trükkel, amihez nem értek, megoldották a problémát. Lényegében összeolvastak egy másik stúdióval, meg talán el is adtak valamennyi részvényt, de a lényeg az, hogy az MGM jelenleg is létezik.

  14. Higgyétek el 1 zene mindenen változtatna ha csak arról lenne szó hogy nem hiszik hogy nagy sikert aratna a 3. évad !
    Erről lenne szó : Flogging Molly – The Worst Day Since Yesterday
    Ha valaki végignézte a 2 évadot akkor tudja miről beszélek !

  15. Én most fejeztem be mind a két évadot, és nekem nagyon tetszett,pedig én soha nem voltam híve ezeknek a filmeknek. Mióta viszont a férjem is nézi , azóta engem is eléggé függővé tett. Nagyon nagy hülyeség, hogy nem folytatják, hiszen volt neki nézettsége, viszont azt sem lenne rossz ha belekalkulálnák hogy a mai internetes világban mindenki otthon letöltögeti, és utána akkor nézi meg mikor akarja. Ha viszont valóban ők azok akik elszúrták, és tény hogy a műsoridővel elszúrták, akkor ne az legyen már megoldás, hogy nem gyártok újabb részeket , és megszüntetem, valamint nyitva hagyok egy történetet és a tv nézők fantáziájára bízom hogy hogyan fejezik be. Nem lehetne valamit csinálni hogy folytassák a történetet,mert komolyan mondom én már dühöngök pedig nem vagyok nagy híve ennek a stílusnak. Ha esetleg néhány szereplőt más szereplő helyettesít, hát bummm, máskor is olt már ilyen, de azért kár lenne ha ez ennyiben maradna. Ötletek?

  16. Ebben a formában biztosan nem lesz folytatás. Az elképzelhető, hogy 1-2 évtized múlva előveszik majd az ötletet, mint a Battlestar Galacticánál, de ezt most még senki sem tudja. A Syfy nem fog új évadot rendelni, az MGM meg tojik az egészre. A tervezett két SGu filmhez is Brad Wrightnak kellett volna összeszedni a pénzt.

  17. GYEREKEK KELLENE A FACEBOOKON EGY A 3. ÉVADÉRT FUN KLUBBOT ALAPÍTANI ÉS ELJUTTATNI A SZERKESZTŐKHÖZ!!!
    DE SZERINTEM KB ÚGY 500.000 FŐ LENNE A MINIMUM!!! EZ ALATT NEM LENNE JÓ ELKÜLDENI!!! JA ÉS KÉNE MÁS ORSZÁGOKBA IS ELJUTTATNI HÍRT HOGY “MINDENKI A SOROZATÉRT!!!!!!!!!’

  18. NENA ÉN AZT MONDOM A SOROZAT MINDENKIÉRT MINDENKI A SOROZATÉRT!!!!

  19. Abba lehet hagyni a trollkodást.

  20. Szevasztok!!!
    Na én nagy csillagkapú fun vok!!! Én minden részét látam Sg-1 1-10 évad, filmjei, SgA 1-5 évad, végűl SgU 1,2 évad.
    Én megcsinálom a csillagkapú fun klubbot facebookon!!!(Most csináltam meg!!!) Amugy nevem: Soós Gergő
    Ja Nekomjain megfogadtam az ötletedet és én már lépetem az ez űgyben!!!

  21. Visszajelzés: Karácsony és születésnap « Csillagkapu hírek magyarul

  22. Elöregedett a Stargate és talán sose volt az az igazán jó sorozat, mégis ezt meghazudtolva sokáig élt, és a világ egyik leghosszabb sorozatává vált, felnőtt olyanok mellé mint a Star Trek-ek pl, ám az Universe egy teljesen új irányba indult el akárcsak az Enterprise a Star Trekből és ahogy az is, úgy várhatóan ez is kudarcba fulladt végül. Az Universe még mindig jobb mint a battlestar galactica, és felidézi a startrekes időket mely utóbbi kedvet csinált nekem hogy nézzem, az amúgy elég depresszív, vontatott történetet telepakolva nyers már-már unszimpatikus karakterekkel. Ez a gárda másod osztályú, több mint a fele balta arcúak többnyire át se jön az egész, és a történet is laposan indult pedig az alapötlet nagyon jó volt. Rengeteg lehetőség rejlik ebben az ötletben, de láthatóan nem tudják kibontani. Kellett volna ide egy Gene Roddenberry (RIP) kaliberű író akitől szárnyra kapott volna az egész sorozat, de nem volt. Ennyi. A többi duma, ki kire mutogat hogy miért szűnik meg már csak sallang, porhintés. A lényeg szerintem, a sorozatban rejlő hibák miatt szűnik meg és ezen már kár is szépíteni, mert mindenki elcseszte. Nagy kár érte. Szégyen a Destiny-re nézve hogy eddig tartott csak.

    • Azért 17 évad után elég merész kijelentés az, hogy “talán sose volt az az igazán jó sorozat”, nem gondolod? 🙂

      • Persze! Én ezt úgy értettem (és egyébként a startrek-re is jellemzőnek érzem) hogy hiányzott nekem mindig a komolyság az egészből. Jó lehet gyakorta pont azért néztem/nézek meg 1-1 epizódot hogy könnyed szórakozást nyújtson, de mégis a tudományos fantasztikum pl számomra valamivel komolyabb és kicsit elgondolkodtatóbb történeteket jelentene. Pl az universe messze túllőt ezen, az már befordít meg untat, a korábbiak pedig mókás vasárnap délutáni kategóriába estek. Ezen mércével nézve nem volt “igazán jó” sose szerintem, de mint mondom én is szerettem csak többet vártam minden epizód alatt. Ezt a gondolatot próbáltam ezzel kifejezni 🙂

      • Ezzel egyet értek, viszont szerintem pont ez volt a siker titka. Azért nézték olyan sokan, mert a klasszikus scifi elemek és a néha már túlzásba vitt világmegváltások mellett leginkább szórakoztató volt. Rengeteg jól felépített és szerethető karakterrel, és rengeteg humorral.
        A Universe-zel kapcsolatban én meg vagyok győződve arról, hogy bármennyire is szakított a korábbi alapelvekkel, bármennyire is más volt, hatalmas siker lett volna, ha nem rontják el úgy az elejét. Az utolsó 5-10 rész még így is scifi történelem lett, hogy ilyen csúnya véget ért a sorozat.
        Szóval az tény, hogy nem egy Asimovi értelemben vett scifi volt, de a mai világban egy olyan sorozat nem élne sokáig. Egyszerűen nem néznék az emberek.

        Az első hozzászólásodra is reagálva még egy kicsit, abban is egyet értünk, hogy a saját hibájából bukott meg a sorozat (bár az időpont változtatás óriási FAIL volt a Syfy részéről), de a probléma inkább az, hogy több ötlet is lett volna a franchise folytatására, vagy legalább a tisztességes lezárására, mégsem valósult meg egyik sem. Eleve más lett volna a felállás, ha az első évaddal párhuzamosan fut az SGA hatodik évadja, ami az írók eredeti terve volt. De az a két film, amit Wright végső lehetőségként kitalált, egészen biztosan zseniális lett volna. És akkor normálisan be lenne fejezve az egész.

      • Teljesen egyetértek veled, annyit mondanék, hogy szerintem az eleje nem rossz volt, csak kicsit lassú, és ezért lett unszimpi az olyan nézőknek, akik nem kitartóak, mert ha azok lettek volna, akkor látták volna, hogy később beindultak az események elég rendesen, és a második évad második fele alapján simán jöhetne a folytatás! Szerintem ne aggódjatok, valamilyen lezárás előbb-utóbb tuti lesz!

  23. Én klasszikus sci-fin és hasonlókon nőttem fel, lem, asimov, clark, foster… és bár tetszettek a SG előző sorozatai, szerintem azok a SG-U mellett nem voltak azok:) Kedves, aranyos, néhol bájos, persze izgalmas is, de soha nem éreztem benne olyan mélységet, mint ebben a sorozatban. Az egy mese volt, ahol a főhősök kiléptek egy távoli bolygó kapuján, és kitűnő angolsággal szóba elegyedtek a bolygó lakóival… Tetszett, néztem, de nem tenném egy polcra az Alapítvánnyal. De lehet ezt csak én érzem így. Az viszont biztos, hogy számomra, az én sci-firől alkotott nézetemnek ez sokkal kompatibilisebb volt, mint az előző sorozatok. És talán pont ezért is vonzott vékonyabb réteget. Szerintem annyira nem voltak ebben nagy minőségi ugrások, bár az minden sorozatra igaz, hogy a szereplők is belemelegednek az adott szerepbe, mint ahogy a nézők is egyre jobban beleélik magukat, gyűlnek az emlékek, a kérdések, amelyekre várjuk a válaszokat, kialakul több párhuzamos cselekményszál, kuszálódnak az érzelmi vonalak, stb… De hogy visszakanyarodjak, ennél a sorozatnál a készítők tettek egy nagyon bátor lépést a valódi sci-fi irányába, és belebuktak.. Lehet sokan, akik a klasszikusnak mondható SG-t várták, kaptak egy nehezen emészthető valamit, amit nem tudtak hirtelen hová tenni. Lehet sokan meg eleve azért nem nézték, mert SG, de ezt nézték volna. Nem tudom, nem értek hozzá, de számomra örvendetes, hogy megpróbálták, de hát nem sikerült. Lehet az is, ha ezt nem filmre viszik, hanem mondjuk kiadják könyvben olyan módon, hogy fel sem merül az SG név, hatalmas durranás lett volna a sci-fi rajongók körében. Ahogy néztem a sorozatot, folyamat ez járt a fejemben. Egyrészt jó sci-fiből jó filmet nagyon nehéz készíteni, másrészt néhány dolgot, ami ezt az egészet az SG világához kapcsolta nagyon erőltetettnek éreztem. Kicsit olyan volt nekem, mintha a készítők kitaláltak volna valami mást, valami komolyabbat, ami az előző sorozatok alatt érlelődött bennük, de az eladhatóság miatt betolták az SG neve alá, és néhol az alapötletet tartva szem előtt kicsit zagyvává tette a sorozatot…
    Na mindegy, a lényeg hogy nekem tetszett:) és sajnálom, hogy így kellett véget érnie.

    • Nagyjából egyetértek azzal, amit írtál. Viszont én úgy gondolom, hogy az SGU-t nem azért nézték kevesebben, mert szinte már az asimovi értelemben vett scifi volt, hanem azért, mert borzasztó gyengén kezdték az első évadot. A pilotban még tátottuk a szánkat az új díszlet meg a vizuális effektek miatt, aztán a következő néhány részben csak a rinyát néztük. Annyira lassan történtek az események, hogy unalomba fulladt az egész. Mikor kezdtek felpörögni az események, akkor az élvezhetőség is nőni kezdett. A minőségi ugrásokat én erre értettem. Voltak olyan pontok, amikor hirtelen nagyobb fordulatszámon kezdett pörögni a történet. Részben azért, mert már volt több történetszál, ami összekapcsolódhat, részben meg azért, mert egyszerűen pörgősebb lett az egész. Több volt az akció, több volt a meghökkentő jelenet, és kevesebb volt az erőltetett háttértörténet építés.
      Ettől függetlenül én azt bánom, hogy nem kaptunk rendes lezárást. Akár egy rövidített évad, akár a két film készült volna el, igen nagy eséllyel a franchise legEPICebb darabja lett volna.

  24. Az tény, hogy nem volt egy pörgős kezdése, aminek mint filmnek nem tett jót, ez igaz. Azért ezt sem tenném egy polcra az Alapítvánnyal, inkább Foster mellé tenném:) De ez mindegy. Viszont ha belegondolunk Asimov sem a pörgős regényeiről híres, vagy ott van a világirodalom gyöngyszeme, a Gyűrűk Ura, aminek az első kötetével kínozni lehetne:) Ezek ilyen műfajok. Vegyünk egy önmagában is abszurd alapszituációt, és töltsük meg különböző stíluselemekkel, a dráma adja magát, sok szerencsétlen kiszakad az addigi életéből, és esély sincs a visszatérésre. Ez pont jó is a személyiségek ábrázolására. Ezt az elején kicsit túl húzták érzésem szerint, és így is volt a későbbi részekben pótolni való. Lehet az is, hogy a lezárás, mivel kényszerből történt volna, sem lett volna kevésbé erőltetett, még ha logikailag ki is elégíti a nézőt. Valahol csak jól csinálták ezt így, ha még 3 után is beszélünk róla, mert a reményt legalább életben hagyták.. Még azt is megkockáztatom, hogy ez a sorozat pár évvel korábban nagyobbat ütött volna. Adott volna egy olyan kontrasztot az egész SG világának, ami színesebbé teszi, és több lehetőséget is tartogat, főleg a kapcsolattartás terén, mert nekem ez a lélekköves ugribugri nagyon nem feküdt.. Az asgardok csak kitaláltak volna valamit, mondjuk egy egyirányú szállítást csak a hajó felé, ami kicsit fentebb húzza ugyan a depresszív hangulatot, mégis megtartva ezzel a fizikai elszigeteltséget, és a bővebb lehetőségek nagyobb teret adtak volna arra is, hogy izgalmasabb szituációkba bocsátkozzanak. Mert így az egész arról szólt, hogy napról apra mentik az irhájukat, hisz az ő céljuk ez volt, a többit a hajó nélkülük is megtette… De ismétlem, nekem így is tetszett, csak a köz igényeit ez annyira tényleg nem köti le.

    Én bízom benne, hogy találkozunk vele valamilyen formában. Azt biztos nem lehet mondani, hogy nem volt még elég ötlet a készítőkben a folytatáshoz, és nem hiszem, hogy olyan emberek lennének, akik nem akarnák ezt felhasználni.

    • Azért tudnék most pár olyan sorozatot sorolni, amiben a szereplők kiszakadnak a világukból, mégse fordul unalomba az egész. Sőt! BSG, LOST, Walking Dead…
      De nem is az volt a probléma, hogy nem volt minden részben galaktikus űrcsata, hanem az, hogy túlerőltették a szereplők háttértöténetének építését. Rengeteg új szereplő volt, (sokkal több, mint eddig,) és azelőtt tudtuk meg az előéletüket, hogy bárkit is lett volna időnk megkedvelni. Eddig ezt fordítva csinálták, és az működött, ez meg nagyon nem. Kb arról szólt a dolog, hogy ezt most szenvedd végig, mert utána majd nagyon jó lesz. És sok rajongó végig is szenvedte, de az átlagos TV nézők nem, és ez meg is látszott a nézettségen.
      Igazából akkor lett volna ez elfogadható, ha mellette párhuzamosan fut az SGA 6. évadja, ahogy eredetileg tervezték. Akkor eleve nem lett volna a sok találgatás, hogy McKay miért nem menti meg őket egy hosszúhétvége alatt. Csak a Syfy-nak jobban kellett a pankráció, mint a minőségi scifi.

  25. Sajnos kénytelen vagyok részben egyet érteni veletek…
    Az Asgardok SPOILER bajosan találtak volna megoldást a problémára, mivel öngyilkosok lettek…
    Abban egyet értek, hogy nagyot akartak alkotni ezzel a készítők, és a kicsit poénos, de mégis komoly korábbi

    SG szériákat maguk mögött hagyva úgy beírni a sorozatot a történelembe, mint egy igazi, megkérdőjelezhetetlen sci-fi. És talán tényleg ez volt a baj, hogy nem ment párhuzamosan az Atlantis, ami továbbra is kielégítette volna a klasszikus SG-t kedvelők igényeit, de mégis ott lett volna a Universe, ami majd továbbviszi, nagyobb távlatokba helyezi a történetet! Mert ez a lényeg (számomra), a történet! Majd beleőrülök, hogy nem láthatom mi lesz a Destiny sorsa… De ahogy írtátok is, és már én is sokszor említettem, a készítők biztos nem hagyják ennyiben, és ha folytatást nem is, de egy méltó befejezést készítenek mind a Universe-nek, mind az Atlantisnak! Amint anyagilag eléggé támogatva lesznek…
    A Sy-Fy-t meg inkább hagyjuk, nagyon megutáltam a csatornát, tipikus pénzéhes bagázs, akik mit sem törődnek a rajongók igényeivel, csak a bevétel érdekli őket…

  26. rohadjanak meg ha nem lessz 3. évad a brant áljon belé:@

  27. Nem tud senki semmilyen apró, picike infót??? Valamit ami tovább táplálhatja a reményt.

  28. Szerintem nagy hujeseg hogy nem folytatjak a sorozatot szerintem siman lenne annyi nezojuk mint mas nagy sorozatoknak csak nem jo idopontba tettek. Ha mondjuk csucsidobe tennek amikor mindenki a Tvt bamulja akkor biztos hogy nagy lenne a nezettseg. remelem hogy folytatni fogjak mert mar nagyon jol kibontakozott a tortenet es nagyon jo reszek lettek es a vegen a sok jo fordulat…

  29. Legyen s03!!!!!!

Neked is van véleményed? Ide pötyögd!

