Interjú David Hewlettel   1 comment

Az alábbi interjú néhány héttel ezelőt, a 02×05 – Seizure premierjekor készült, amikor egy rész erejéig újra láthattuk McKay-t.

Az interjú még azelőtt készült, hogy Brad Wright bejelentette volna, hogy nem lesznek filmek. Hewlett beszél a Universe-ről, McKay-ről és a tervezett új sorozatáról is.

Az első blogbejegyzésedben a Blastr-ön azt írtad, hogy te vagy a legnagyobb Csillagkapu rajongó a világon. Nem lehetett nehéz igent mondani a felkérésre, hogy vendégszerepelj az SGU-ban.
Így igaz. Jó móka volt McKay-t játszani. Mindig is sajnáltam a többieket, mert ahogy mondani szoktam, “én kaptam a legjobb szerepet”. Azt hiszem, az írók is élvezték McKay-t írni. Az SGU-val pedig az a helyzet, hogy teljesen más világ a korábbi sorozatokhoz képest. Az SG-1 és SGA között könnyen lehetett ide-oda ugrálni, de az SGU teljesen más. Senki nem szerette volna, hogy úgy jelenjen meg McKay, hogy nem önmaga, hacsak nincs rá nagyon jó indoka. Brad Wright azt mondta, hogy nagyon örült, hogy sikerült ezt a problémát megoldania.
Azért nehéz ez, mert McKay szószerint meghalna egy olyan világban, mint amilyen az SGU-é. Brad mondta, hogy nehéz volt kitalálnia, hogy hozza vissza McKay-t, de örülök, hogy sikerült neki, és szomorú vagyok, hogy nem lesz folytatás. Bár ezt azért nem sietném még el.

Amikor az SGU-ról írok, mindig olvasok olyan kommenteket, amikben a rajongók arról panaszkodnak, hogy mennyire különbözik ez a sorozat az előzőektől. Te mit gondolsz erről?
Nehéz kérdés, mert egy SG-1 vagy SGA színésznek furcsa látni, hogy az SGU elkészül, aztán szerepet kapni benne. Érdekes dolog, mert az SG-1 nagyon különleges volt. Egy egyedülálló jelenség volt, aztán jött az SGA, ami egyértelműen egy spinoff volt. Mindig is szerettem azt mondani, hogy mi voltunk az SG-1 eredménye, és az egész ragyogóan működött. Egymás nézettségét erősítettük, és a rajongók is boldogok voltak, mert még többet kaptak ugyanabból, mégis mást, már ha érted, mire gondolok. Szerintem a legnagyobb probléma az SGA-val az, hogy szerepel a címben a Csillagkapu. Ha csak Universe lenne a címe, jobban megállna a saját lábán.
Szerintem az volt a baj, hogy az emberek olyat vártak, mint amilyen az SGA volt, de teljesen mást kaptak. A rajongótábor valami könnyedebbre számított. Már régebben is mondtam, hogy mi vagyunk a science-fiction Disney-je. Olyan scifi sorozatot csináltunk, amit az egész család együtt nézett, ami manapság nem kis dolog. De az SGU egyértelműen a felnőtteknek szól, és sokkal sötétebb. Ez nem baj, mert egy teljesen más nézőrétegnek nyitja meg az utat. Inkább csak szerencsétlen, hogy nem volt ideje teljesen kibontakozni. Ez a veszélye annak, ha az ember egy jól működő franchise-on próbál változtatni.
Hogy ez hiba volt vagy nem, azt nem tudom, de nem hiszem. Nagyszerű munkát végeztek a színészek, az írók, a vizuális effektekért felelős emberek… Minden nagyszerű volt. A probléma forrása szerintem az, hogy nem vettek át elég sok dolgot a korábbi sorozatokból. Inkább a Battlestar Galactica felé mentek el, ami hasonló problémákkal küszködött. Zseniális sorozat volt, de nem hozta az elvárt nézettséget. Ha túlságosan elmész a sötét irányba, egyszerűen elveszted a nézők egy részét.

Említetted az SGU lefújását. Úgy tűnik, hogy a franchise jövője forog kockán. Mit gondolsz arról a világról, amiben már nem lesz Csillagkapu, és szerinted valaha vissza fog-e térni?
Szerintem a Csillagkapu tökéletesen alkalmas arra, hogy más platformokon is megjelenjen. Tudom, hogy játékokkal is próbálkoztak, de nem jött össze az MGM problémái miatt. De szerintem ez még nem jelenti a franchise végét. Bolondság lenne ilyen hamar temetni. Legrosszabb esetben is remélem, hogy valamilyen film készülni fog még, akár a sorozatokból külön, akár a hármat vegyítve.

Pár hónapja beszélgettem David Blue-val, aki csupa jó dolgokat mondott a veled közös munkáról.
Meglepettnek tűnsz.

(Nevetve) Nem úgy gondoltam! David azt mondta, hogy te voltál az egyik oka annak, hogy a Csillagkapuban akart szerepelni. Milyen volt vele dolgozni? Olyan volt ez kicsit, mint átadni a stafétát?
Eli teljesen más karakter, mint McKay. Egy nagyon okos kocka, de teljesen más, és imádom. Már korábban (a forgatás előtt) is összefutottunk, és igazán jó móka volt. Leültünk és beszélgettünk arról, hogy mit szeretnék eljátszani. Imádtam, és nagyon jó volt egy kicsit visszatérni. Szomorú látni, hogy vége van. A másik srác, akit örömmel láttam az Louis Ferreira. Együtt nőttünk fel, együtt jártunk iskolába, és jó volt újra találkozni vele. Manapság már nem járunk el szórakozni, mert mindketten családos emberek vagyunk, de jó volt beszélgetni.

Ahogyan Robert Picardóval, Atlantiszos színésztársaddal is újra találkoztál.
Igazából sosem váltunk el. Szerintem egyszer örökbe fogom fogadni.

Ez vicces, mert a képernyőn McKay és Woolsey nem voltak a legjobb barátok. Változott valami a kapcsolatukban, mióta legutoljára láttuk őket?
Hát mindenesetre már tudnak úgy beszélgetni, hogy ne ordítozzanak egymással. Furcsa volt, mert Woolsey a inkább az SG-1 politikai részében volt benne, aztán Atlantiszra jött, és nem voltam benne biztos, hogy ez működni fog. De aztán kiválóan beilleszkedett… Mert amikor megjelent, mindig egy pöcs volt, és pedig arra gondoltam, hogy “két segg egy jelenetben”? De mégis működött, mert McKay-nek egy hasonló kaliberű személlyel kellett megvívnia az önállóságáért. Segített nekem, hogy még több részletet tudjak hozzáadni a karakterhez. Jó volt vele együtt visszatérni.
Azért is volt jó, mert úgy éreztem, hogy van egy társam, aki mögöttem áll. Bár végül erre nem volt szükség, de mégis jó volt Picardóval együtt szerepelni.

Mesélsz nekünk arról, hogy hogyan áll jelenleg a Starcrossed?
A Starcrossed jelenleg megbeszélés alatt van. Éppen azon dolgozunk, hogy végre megvalósulhasson. Szerencsére a Syfy adott nekünk időt, és segít, hogy elkészülhessen. Nem mondtak még rá igen, de nemet sem, szóval folytathatjuk a munkát, ami jó, mert imádom ezt az ötletet, egy scifi vígjáték ötletét.
Mindenképpen szeretnénk a hagyományos televíziózás és az internet adta lehetőségeket is kihasználni. Jelenleg azon dolgozunk, hogy pénzügyileg megtérülő legyen, és hogy támogatókat szerezzünk. Szóval hivatalosat még nem tudok mondani, de a téma napirenden van.

Még egy Csillagkapus kérdés. McKay a rajongók kedvence. Mit gondolsz, mi ennek az oka?
A rajongók nevében nem tudok beszélni, de a sajátomban igen. Szerintem ha nem dolgoztam volna ezeken a sorozatokon, akkor is nagy rajongó lennék. Úgy nőttem fel, hogy a Doctor Whot néztem, és minden kapcsolódó könyvet és figurát meg ilyesmiket megvettem. Imádom az egészet, és úgy érzem, hogy azért fizetnek, amiért én fizetnék, hogy csinálhassam. De McKay-re visszatérve, szerintem mindenkiben van egy kis McKay. Mindenki szeretne az a srác lenni, aki tudja a válaszokat, és nem fél beismerni, hogy egy zseni, magasról téve a társadalmi normákra. Imádom a scifit, mert egy másik világba visz át. McKay pedig az a figura, aki egész életében erről olvasott, és most végre meg is történik vele. valahol mindannyian ezt akarjuk. Elolvastuk, kutattuk, álmodoztunk róla, és most már szeretnénk McKay-ek lenni végre. Szeretnénk azzá válni, aki végül megoldja a dolgokat. Szeretnénk ha a sok kockulás végre kifizetődne. És McKay ennek a megtestesülése. Ő az az ikon, aki elvégezte az összes házifeladatát, most pedig végre mehet megmenteni a világot.

Valószínűleg nem beszélhetsz róla, de muszáj megkérdeznem: Mit mondhatsz nekünk a szerepedről az új Majmok bolygója filmben?
Igen, az is elkészül nem sokára, talán augusztusra. Hihetetlen volt az egész. Úgy kezdtem bele az egészbe, hogy aláíratták velem azt a titoktartási szerződést, és csak utána kaptam meg a forgatókönyvet. Ha annál a forgatókönyvnél maradnak, amit én olvastam, akkor egy nagyszerű filmet fogunk látni.

Az eredeti interjút elolvashatjátok a TV Squad weboldalán.

Egy kis kiegészítés azok számára, akik nem tudják, mi is az a Starcrossed:
Hewlett korábbi filmjében, az A Dog’s Breakfastben egy sorozatot vetítettek a TV-ben. Ennek a sorozatnak a forgatásán játszódna a Starcrossed című vígjáték, hogy betekintést nyerhessünk egy scifi szappanopera forgatásának mindennapjaiba.

Posted 2011. május 6. by Nekomajin in Interjúk, Rovatok

Tagged with , , ,

One response to “Interjú David Hewlettel

Subscribe to comments with RSS.

  1. Ha már be vagyok jelentkezve ide is beírom:
    Köszi a fordítást! 😀

Neked is van véleményed? Ide pötyögd!

