A Netflix lehet a megmentő?   33 hozzászólás

Az utóbbi időben egyre több helyen lehet olvasni, hogy a Netflix szeretne feléleszteni idő előtt elkaszált sorozatokat.

A Netflix még a ’90-es évek végén alakult az USA-ban, és forradalmasította az otthoni mozizást. Eleinte online DVD kölcsönzőként működtek. Az ügyfél megrendelte a filmeket, a cég pedig postázta a DVD-ket. Aztán néhány évvel ezelőtt újabb forradalmi lépést tettek. Elindították az online streaming szolgáltatásukat, ami hatalmas siker lett Amerikában, hiszen csak át kellett utalni az összeget, és az ember már nézhette is a kívánt filmet. Manapság a világ egyik vezető cége ezen a területen. A sikerének titka a hatalmas választék, és az (amerikai pénztárcákhoz mérten) olcsó szolgáltatás.

Ami a mi szempontunkból érdekes, az az, hogy tavaly a cég elkezdett a TV társaságokhoz hasonlóan saját gyártású műsorokat rendelni. Az első sorozat már fut, további négy pedig gyártás alatt van, és az idei év végén, illetve jövőre startol. Ezek közül az egyik (az Arrested Development című sitcom) korábban a TV-ben futott, de az új epizódok már a Netflixen lesznek elérhetők.
Az utóbbi napokban egyre több pletykát hallani arról, hogy a cég újabb elkaszált sorozatokat akar megmenteni. Persze ők sem szentek, ez nekik üzlet, de az online televíziózásban még hatalmas kiaknázatlan potenciál rejlik, így olyan műsorok is sikeresek lehetnek, amik korábban az elavult mérési technikák (és az elbaltázott döntések) miatt nem hozták a TV társaságok által elvárt nézőszámot. Ráadásul ha beindul az üzlet, akkor valószínűleg más cégek is megpróbálkoznak belépni, ami versenyhelyzetet és nagyobb kínálatot jelent.

Egy scifi-vel foglalkozó internetes portál összeállított egy listát azokról a (scifi) sorozatokról, amik szerintük jó választáoks lennének a Netflix számára.
Az első helyen szerepel a Firefly, ami talán a legmasszívabb rajongói bázissal rendelkező sorozat napjainkban. A rajongók mellett még az is pozitívum, hogy a stáb tagjai már többször kifejezték az érdeklődésüket az esetleges folytatás iránt, ráadásul a sorozat nézettsége sem volt olyan rossz, mint ahogy a Fox beállította. Csillagkapus szempontból is örvendetes lenne a hír, hiszen újra láthatnánk Jewel Staite-et (Jennifer Keller) és Morena Baccarint (Adria) a képernyőn.
Kicsit hátrébb ugyan, de szerepel a listán a Farscape, aminek szintén hatalmas rajongói bázisa van, és a készítők már többször is próbálkoztak valamiféle folytatást összehozni. Csillagkapus szempontból talán említeni sem kell, hiszen mindenki tudja, hogy Ben Browder (Cameron Mitchell) és Claudia Black (Vala Mal Doran) ezzel a sorozattal robbantak be a köztudatba.
Végül, igen, direkt hagytam a végére, szerepel a listán az SGU is. A sorozat mellett szól, hogy még viszonylag friss, a stáb nagy része könnyen összeszedhető, és a történet egy olyan ponton szakadt félbe, ami után gyakorlatilag bármi történhet. Az SGU ellen szól, hogy a gyártási költségek viszonylag magasak, és már a Syfy bejelentése után is szóba került a Netflix, mint lehetséges megmentő.

Az összeállítás végén van egy szavazás, ahol érdemes egyek kattintani, mert egy elkaszált sorozat felélesztésénél a pénzügyi szempontok mellett biztosan nagy hangsúllyal jelenik meg a rajongók száma is, ezért a Netflix minden bizonnyal figyeli az online reakciókat is.

Túlzott bizakodásba tehát ne essünk, de jelenleg úgy tűnik, hogy egyre komolyabb esély van a korábban elkaszált sorozatok folytatására. És még ha az SGU nem is lesz a kiválasztottak között, van rá esély, hogy a kedvenc színészeinket újra látjuk más scifi remekművekben.

Reklámok

Posted 2012. március 20. by Nekomajin in Hírek, Más sorozatok, SGU, Történetvonalak

Tagged with , , ,

33 responses to “A Netflix lehet a megmentő?

Subscribe to comments with RSS.

  1. Azóta már a Terminátor vezet. Én most a Firefly-ra nyomtam. ^^

  2. Ez tök jó!!!
    Csak szerintem engedhetek volna legalább 3-5re szavazni,mert a 17 felsorolt közül én 14re szavaznák,a maradék 3ra csak azért nem mert még nem láttam őket 😀
    De remélem hogy minél többet felélesztenek.

  3. Kár bele élni magunkat

  4. El nem tudjátok képzelni mennyire örülök! Persze ez még nagyon nem biztos, de legalább a lehetőség felmerült, és nem a tanácstalan, információ híjján telt napjainkat éljük. A remény csillaga felcsillant és remek hír! Én mind a 3 felsorolt sorozatot szeretem, és még nem is láttam a teljes listát, de akkor is az SGU-ra voksolok mindjárt, mert egyszerűen az érdekel a legjobban! Köszönjük Netflix, bármi is lesz a vége!

  5. Mindannyiunk kedvenc csatornája (Syfy), ismét a hülyeség útjára lépett. A Bsg Blood and Chrome csak websorozat lesz. Komolyan ez már felháborító. Idióták gyülekezete.

    • Pont most olvastam én is.
      Még az se biztos, hogy websorozat lesz belőle, mert azt írták, hogy a 90 perces pilotot leadják a csatornán “majd valamikor a jövőben”. Szóval én még arra se tennék kicsi összeget se, hogy websorozat lesz belőle.
      Persze a Syfy hozta a formáját a bejelentések terén, mert tegnap felkerült a youtube-ra az elvileg hivatalos trailer, és bár folyamatosan töröltették, mindig volt legalább egy nézhető verzió.

    • Megnéztem a videót, ez KEGYETLEN JÓ!!!!! Én erről eddig nem is hallottam, de most, hogy láttam, azonnal akarom! 🙂 Miről szól(t volna..)???
      A Sy-Fy-vel kapcsolatban meg egyet értek veled!

  6. Pedig Bordán Lili miatt is érdekelt volna.

  7. Netflix tárgyalást kezdett a CBS csatornával a Jericho című sorozat folytatásáról (sorozatjunkie). Ez nem semmi.

    • Na, ez egy jó hír, én nagyon szerettem a sorozatot, de az a befejezés elég suta volt…
      Azért mindennek SGU köntösben még jobban örültem volna, de köszi az infót! 😉

  8. Nem ezért vagy azért, de láttátok, hogy az SGU vezet a fent említett szavazós listán!!!
    Remélem a Netflix is követi a szavazást

    • Az égvilágon semmit sem jelent az a szavazás.
      Egyébként valami történt, mert pár nappal ezelőttig az SGU végig a harmadik helyen volt jelentős lemaradással.

      • Ja most az SGU és a Sarah Conor vezet messze elhúzva 100,000 feletti szavazattal, de azt rebesgetik, hogy nem tisztességes volt a szavazás, mert egyik napról a másikra nem reális 30,000 szavazat ugrás. Na mindegy, ha a fele igaz, akkor is SGU a nyerő.

  9. Na ez érdekes, mikor utoljára néztem az állást, az sgu-nak kb 9000 szavazata volt.

    • Most viszont már 100 000 felett van. Elég sokáig vezetett is és jelenleg is fej-fej mellett halad az első két helyezett… Ráadásul óránként 1-et lehet szavazni legalább, de nekem többször is sikerült már. Mindenkit ösztönöznék arra hogy klikkeljen és ossza meg az oldalt.

  10. Reméljük a legjobbakat! Talán sikerül újra életet leheltetni az SGU-ba!

  11. Jelenleg vezet…

  12. fireflyt akarok

    Patton tábornok
  13. Sarah Connor ennyire jó lenne? Második a szavazásban….

  14. Tegnap este böngészgettem, bár valószínű már nagyon fáradt voltam, és semmit sem találtam (most meg nincs időm keresgélni), szóval az érdekelne, hogy hol lehet megnézni, hogy miket kezd újra a Netflix vagy mi van tervben, vagy valami….?

  15. Itt a cikkben van egy link, hogy “összeállított egy listát”, ha erre gondoltál!

  16. az sga folytatás szóba se került

  17. Túlságosan azért ne reménykedjünk. Én éveken át vártam, hátha lesz egy minisorozat, vagy néhány TV film a Babylon 5 utolsó előtti és utolsó része közötti 20 év eseményeiről és tisztességese befejezik a Crusade-t. Mára a színészek jó része nem él, vagy teljesen eltűnt, vagy annyira megöregedett, hogy többkilónyi sminkkel se játszathatnák el a szerepeiket, így remény sincs rá. Persze jókora illúziórombolással felérne, ha most mégis megtennék, gondoljunk a Star Trek Janeway kapitányára aki most kb 95 kiló…

    Persze a Universe esetére ez még nem áll. De már nem kell sok idő, hogy végleg elszálljon a folytatás esélye. Reménykedni persze szabad, sőt kell!

    • Tulajdonképpen az SG esetében a színészek öregedése nem számítana, ha a Destiny ébredésének idején vennék fel a szálat újra, hiszen akkor a sorozatban is több év telne el. Ráadásul jelenleg egyedül RDA az, aki nagyon megöregedett.

Neked is van véleményed? Ide pötyögd!

