Interjú Amanda Tappinggal   2 hozzászólás

Steve Eramo készített egy interjút a színésznővel. Ennek az interjúnak a számunkra érdekes részei következnek magyarul.

A rajongók többsége a “scifi királynője” címmel illeti Amanda Tappingot, aki az elmúlt 15 évben két ikonikus női karaktert is megszemélyesített. Előbb Samantha Carter szerepében kísérte végig mindhárom Csillagkapu sorozatot, majd egy alapos hajfestés után Helen Magnus bőrébe bújt a Sanctuary-ban.
Idén viszont egy sokkal földhöz ragadtabb szerepet is elvállalt. A Taken Back: Finding Haley egy családi dráma, amit nem rég vetítettek az amerikai Lifetime csatornán. Amanda egy Susan nevű nőt játszik, aki egy borzasztó titkot rejteget a tizenéves lánya elől.

Susan kislánya meghalt három éves korában, amitől ő megőrült, és elrabolt egy másik kisgyereket, hogy a sajátjaként nevelje fel. A történet tehát két anyáról szól. Moira Kelly játsza az elrabolt kislány anyját, aki azóta sem adta fel a keresést, az én karakterem pedig a kislányt neveli, és védi. Nem túl nagy meglepetésre, Susan állandó félelemben él, hogy mi történik, ha a lánya megtudja az igazat.
Szóval teljesen őrült, és van egy jelenet a fürdőszobánál, ami olyan, mint a Ragyogásban. (vigyorog) Fantisztikus volt, mert ez egy olyan karakter, amilyet még nem játszottam korábban. Teljesen magán kívül van, és olyan mély sebet szerzett, hogy már egyáltalán nem érti a humort. Egy ilyen karaktert játszani ijesztő, de egyben jó móka is. Moira Kelly nagyon jó munkát végzett, és Nicole Oliver is szerepel a filmben, akit még régebbről ismerek. 25 évig a legjobb barátnők voltunk, de aztán valahogy kevésbé tartottuk a kapcsolatot, és ez a film most újra összehozott minket, ami csodálatos érzés.

A Taken Back előtt egy Random Acts of Romance című filmben szerepeltem, amit egy helyi (vancouveri) filmes, Katrin Bowen írt és rendezett. Ez a második filmje, én pedig egy olyan nőt játszok, aki egy fiatal férfihez ment feleségül, aki az egyetemen a diákja volt. Szerelembe estek, aminek következtében a karakteremet kirúgták az egyetemről, most pedig egy bankban dolgozik, amit utál.
Ez a történet olyan kapcsolatokról szól, amik már a végüket járják. Az én karakterem Zak Santiago karakterével van együtt, és a házasságuk a végét járja. [A következő néhány mondat a film többi szereplőjéről szól, amit a fordításból kihagyok.]
Szóval az egész film különböző, érdekes de hihetetlenül szomorú karakterekről, és az életük összefonódásáról szól. Egyszerre vidám és megrendítő. Nagyon jó volt szerepelni ebben a filmben, mert ez egy vígjáték, én pedig nem igazán szerepeltem még vígjátékokban korábban. Vannak benne szexjelenetek is, nekem viszont nagyon szigorú szabályaim vannak a meztelenkedéssel kapcsolatban. Remélem, hogy csak még viccesebbé tette a filmet az, hogy nem vettem le a ruháimat. (viccelődik) Szóval a karakterem, Diane, nagyon különbözik azoktól, amilyeneket eddig játszottam. Folyamatosan a határon táncol, és amikor egy kicsit többet iszik a kelleténél, akkor teljesen elveszíti az önuralmát.

A harmadik filmben Tapping visszatér a scifis gyökereihez. A Space Milkshake című vígjáték főszereplői között van a korábbi Sanctuary-s társa, Robin Dunne, valamint Billy Boyd (Gyűrűk ura trilógia) és Kristen Kreuk (Smallville).

A karaktereink egy egészségügyi űrállomáson élnek, ami a Föld körül kering, szóval még csak nem is egy menő űrhajón. Mi csak úgy hívtuk, hogy a “kaki bárka”. (nevet) Ők felügyelik az űrben sodródó szemetet. Még a legapróbb csavar is komoly kárt tud tenni a közlekedő űrhajók burkolatában, szóval az a munkájuk, hogy összeszedjenek mindent, ami a Föld körül kering, ami nagyon nyomorult munka.
Billy Boyd, aki a barátomat játsza, nagyon vicces. Még a telefonkönyvet is úgy tudja olvasni, hogy megnevettet. Nagyon jó volt a hangulat közöttünk, mert a karaktereink szerelmesek egymásba, viszont utálják is a másikat, mert össze vannak zárva ezen a hajón. Nem árulhatok el sok mindent a történetből, de a lényeg az, hogy valami idegen jön a hajóra, aminek nem kéne ott lennie. Átalakul valami szörnyeteggé, amiről kiderül, hogy köze van a karakterem, Valentina múltjához. Ennek a valaminek a hangját pedig George Takei [Star Trek] kölcsönzi, szóval a film elég erős scifi gyökerekkel rendelkezik. Ami Valentinát illeti, ő egy frusztrált, okos űrhajós, aki egyáltalán nem néz ki űrhajósnak. Cicanadrágot és gyapjúpulóvert visel. Ezek a karakterek a társadalom alján helyezkednek el, akiket tulajdonképpen száműztek erre a hajóra, és rájuk bízták az alja munkát.

A kamera előtt töltött idő mellett a színésznő az elmúlt hónapokban több epizódot is rendezett a nemsokára képernyőre kerülő Primeval: New World című sorozatból. A sorozat az angol Primeval spinoffja.

Eredetileg úgy volt, hogy a negyedik, a hetedik és a tizedik epizódot fogom rendezni, de akkoriban fejeztem be az egyik filmet, és szerettem volna egy kis időt tölteni a családommal. Szóval beszéltem Martin Wooddal és Andy Mikitával, és megkértem őket, hogy cseréljünk. Így végül a hatodik, a nyolcadik és a tizedik epizódot rendeztem, ami részben könnyebb, részben nehezebb volt. Elég gyorsab felvettem a ritmust, és az egész stáb nagyszerű volt. [A következő néhány mondat a színészekről szól, ezek a fordításból kimaradnak.]
Aztán a második epizódban, amit rendeztem, Niall Matter karakterének egy traumatikus élményben volt része, ami nagyon izgalmas, mert pont azt szeretem Niallban, hogy nem fél attól, hogy sérülékeny karaktert játszon. Szerintem ez a legszexibb, legvonzóbb a hősökben. A Csillagkapu és a Sanctuary idejében is ezt mondtuk. Nem lehet mindig csak a kemény legényt játszani, mert az egy idő után unalmas lesz, és Niall nagyon jól érzi ezt. Szóval nagyon egyszerű dolgom volt, mert csak annyit mondtam, hogy “több érzelmet kérek”, és máris potyogtak a könnyek az arcán.

Bár a világjáró, abnormális lényeket legyőző Helen Magnus története véget ért, Tapping soha sem fogja elfelejteni az az időszakot, amikor a sorozat kreatív csapatának része volt.

Azt hiszem, a legjobban a tanulási folyamatot élveztem az egészben, és azt, hogy minden nap egy újabb kihívással kerültem szembe. Megtanultam, milyen producernek lenni, és szerintem egész jól csináltam. Közben több epizódot rendeztem, mint valaha. Az volt a dolgom, hogy egy csomó tehetséges színész vezetője legyek, és olyan környezetet teremtsek, amiben mindenki boldogan dolgozik.
Ez hatalmas felelősséggel járt, ami valahogy még élveztem is. Nagyon büszke vagyok arra, amit közösen alkottunk, és ez a része hiányzik a legjobban. A dinamika, és a hierarchia hiánya. Persze mindenkinek volt egy pozíciója, és végső soron minden probléma Martin Wood, Damian Kindler és az én asztalomon landolt, de én sosem éreztem úgy, hogy bárkinél is fontosabb lennék. Már korábban is mondtam egy díszletek mögötti interjúban, hogy szerintem a hierarchia teszi olyan embertelenné a filmgyártást, amilyen. Ez az, ami sosem volt jelent a Sanctuary forgatásain, és erre kiemelten büszke vagyok.

Az interjú eredeti szövegét és a csatolt fényképeket a SciFiAndTvTalk portálon tudjátok megnézni.

Posted 2012. szeptember 12. by Nekomajin in Interjúk, Rovatok

Tagged with , , , ,

2 responses to “Interjú Amanda Tappinggal

Subscribe to comments with RSS.

  1. Jó volt kicsit hallani Amandáról, és hogy még mindig lelkesen űzi az ipart, valamint, hogy kapcsolatban van a régi Csillagkapus rendezőkkel, így nekem reményt ad, hogy egyszer nekiállnak valamilyen folytatásnak. Várom a filmjeit nagyon, főleg a Space Milkshake-et!:) Kicsit azért olvastam volna, hogy mi a véleménye az SG franchise jövőjéről, és hogy vállalna e szerepet (szerintem simán), és hasonlók…

    Nagyon köszönjük a fordítást!!!!

  2. Köszi a fordítást! 🙂

Neked is van véleményed? Ide pötyögd!

