Mozi reboot?   21 hozzászólás

Roland Emmerich legújabb nyilatkozatában arról beszél, hogy rebootolni akarja a franchise-t egy mozifilm trilógiával.

Az eredeti mozifilm rendezőjéről két dolgot tudunk: Már elsőre is egy trilógiát tervezett, és ki nem állhatja a filmből készült TV sorozatokat. Amikor a Universe szomorú véget ért, Emmerich rögtön lecsapott a témára, de eddig arról volt szó, hogy a saját trilógiájának hiányzó részeit készíti el.
A legújabb nyilatkozatában viszont már rebootról beszélt. Mindezt úgy, mintha már biztos lenne, és már dolgoznának rajta, de közben létfontosságú részleteket nem említett. Például azt, hogy melyik stúdió finanszírozná a projektet, vagy azt, hogy milyen fázisban vannak az előkészületek. Ezen kívül Emmerich egyébként is elfoglalt mostanában, hiszen a Függetlenség Napja folytatása viszont már az előkészületek alatt áll.

A nyilatkozat tehát a jelek szerint nem több egy kis hírverésnél. Ha lesz belőle valami, akkor is még minimum 2-3 évet kell rá várnunk, mire a mozikba kerül. Ha viszont így lesz, akkor kezdjünk el megbarátkozni a gondolattal, hogy se a TV sorozatokhoz, se az eredeti mozifilmhez nem lesz semmi köze.
A rajongói hozzászólásokból viszont jelenleg az látszik, hogy bármennyire is szeretnénk újra Csillagkaput nézni, nem mindegy, hogy kitől és mit. A rebootolásnak finoman szólva sem örülnek, még azok sem, akik az SGU-t nem szerették.

Posted 2013. szeptember 6. by Nekomajin in Hírek, mozi

Tagged with , ,

21 responses to “Mozi reboot?

Subscribe to comments with RSS.

  1. Nagyon helyes, most kell a rajongói nyomás, hogy ezt a ballépést ne kövessék el! A Star Trek film reboot ékes bizonyítéka, hogy lehet jót alkotni, viszont ott úgy tudom még jobban megszokottak a párhuzamos valóságok, így azt gondolom, hogy azt a sztorit teljes mértékben bele tudták a rajongók az eddigi ST univerzumba, viszont az SG világa, bár játszott többször a párhuzamos valóságokkal egy ilyen reboot-ot nem bírna el. Két dolog lehetséges: Dobják a goa’uld-ot a kukába, és írnak egy teljesen más sztorit, ami szerintem megalázása lenne az eredeti koncepciónak, vagy elkezdik mesélni ugyan azt, mai köntösbe átrakva. Ez talán működne, ha nem motoszkálna bennem, az “Egyszer ezt már láttuk és évadokon át izgultunk mi lesz a vége, most mért kell elölről kezdeni?” gondolat… Emmerich úrral pedig egyáltalán nem értek egyet, egy sorozatból sokkal több kihozható, mint egy filmből, és bár ezt az univerzumot a film alapította meg, a sorozatok tették naggyá! Kérünk szépen egy Universe folytatást, és akkor mindenki boldog lesz!

    Egyébként gyanítom, hogy azért akarja a reboot-ot, hogy a fiatalabb korosztállyal is megismertesse a sorozatot teljes mértékben megértem, hogy bárminemű folytatással nem tudna az alapoktól bemutatni mindent, így azok az új nézőknek kérdőjelek, míg a régi rajongóknak magától értetődő dolgok lennének, és ezzel a magyarázattal hajlandó vagyok elfogadni az ötletet (mintha bármit is befolyásolna, ha nem lennék hajlandó 🙂 ) a fentebb leírtak ellenére, de akkor, és csakis akkor, ha a reboot nagyon odateszi magát, és képes méltónak lenni, és nem megalázni az elődeit… Nem tudom mi mutatna jobban ha később visszanézik mi történt a sorozattal, hogy egy csatorna bugyuta műsorideje és pénzéhessége miatt elkaszálták a legendás univerzumot és sztorit folytatni kívánó spin-off-ot, vagy hogy egy az időkben divatos reboot-al megaláztak 17 évad, 3 film, és több könyv által felépített legendát?
    Utolsó gondolatom, hogy talán még azért nem működne a reboot, mert a Universe elkaszálása még nem volt olyan régen (bár mi annak érezzük, így SG nélkül :\ ), és ezért ütötte szíven a rajongókat, ahogy írtad még azt is aki előbbit nem szerette. Végső konklúzióm, hogy talán akkor működne a reboot, ha NAGYON jó lesz, vagy akár kevésbé jó, viszont az később, amikor a rajongók kicsit elfelejtették a csúfos véget (bár olyan szerintem sosem lesz…)!

    • Azért kell a reboot, mert az eredeti folytatása nem hozna elég pénzt. Hatalmas nagy ötlet volt a mozifilmben, de ahhoz kevés, hogy olyan blockbusterekkel versenyezzen, mint a ST, a SW, az MCU vagy a DCU. Csak úgy tudnak nagyot dobni vele, ha csak az alapötletet hagyják meg, és minden más eddig lefektetett szabályt tetszőlegesen felrúgnak a siker érdekében.

  2. Ezt éppen tegnap olvastam munka előtt angolul még. Magát azt hogy újra Csillagkaput láthassunk nagyon nagy örömmel fogadom(nyilvánvalóan) de persze kicsit ódzkodom tőle. De csakis azért mert tényleg hatalmas elvárásoknak kell megfelelnie a filmnek főleg hogy senki nem szeretné ha arcon köpnék az eddig felépített univerzumot. Ugyanakkor kell bele a változtatás, a frissítés ha tényleg egy rebootot akarnak nekünk adni hogy ne csupán a sorozat vagy a filmek egy replicaját lássuk. Emmerich elképzelése a film továbbmeneteléről hogy eredetileg hogyan gondolta el mindig is nagyon érdekelt de így hogy láttam a sorozatot,a filmeket valamennyi hűséget elvárna az ember a filmtől. Remek példa tényleg az ST reboot! Szóval mindent összegezve jöhet a film gőzerővel, én óvatos optimizmussal várom! 🙂

  3. Mosolyogtam a boldogságtól amint megláttam a “Mozi reboot?” feliratok.
    Igaz legjobban sorozat folytatásnak örülnék legfőképp Atlantis folytatásának.
    De mindenképp legyen már valami élőszereplős folytatás,mert “space sci-fi” hiány / om van,és ez túl jó ahhoz,hogy eltemessék!!!!

  4. Rebootnak én sem tudok örülni. Kialakult a franchise, ami magába foglalja a goa’uldokat, ősöket, replikátorkat, stb. Ezt átírni irtó nagy baromság véleményem szerint. Ezzel azt hiszem több rajongót vesztene, mint nyerne. Jó lenne valami konkrétumot is olvasni, hogy mit akar emmerich.

  5. Nos, állítólag kacsa, az MGM nem lát fantáziát a franchisban.

  6. Nem is tudom. Szívesen látnék új alkotást a Csillagkapu-univerzumban, de itt a lényeg: az univerzumban. A film is, a sorozat is tetszett, és nem lenne jó, ha Emmerich szembemenne a sorozat világával. Sokan vannak, akiknek már az a Csillagkapu, és nehezen nyelnék le, ha pl. Rá és a faja nem goa’uldok lennének, hanem valami egészen mások.
    Persze, attól még kerekedhet ki jó is a dologból, az meg tuti, hogy a rajongók megnéznék.

  7. Tegnap este olvastam ezt a hírt az Abydos honlapján. Fenntartásokkal fogadom. Pont most néztem meg valamelyik este a 94-es filmet. Végül is a filmes koncepcióból simán ki lehet hozni bármit.
    Viszont úgy gondolom Emmerich nem tudja milyen nagy fába vágta a fejszéjét, amikor azt mondta, hogy reboot….
    Elég nagy fantáziára lesz szüksége, ha valami teljesen újat akar adni a közönségnek és még el is akarja kápráztatni őket. Gondolom az alapszituáció csak marad, vagyis a csillagkapu, mint eszköz lesz a kiinduló pont, illetve a piramisos elmélet.

    Egy SGU folytatásnak én is jobban örülnék, bár sokat elmélkedtem ezen a mi van a “zaj” mögött dolgon meg az Istenes kérdéseken…nem biztos, hogy tetszett volna a befejezése, illetve a válasz ezekre a kérdésekre.

    • Én attól főlek, hogy bármennyire is gány lesz, az effektek eladják, és kaszál annyit, hogy még több gány folytatás készüljön. Persze egyáltalán nem biztos, hogy rossz lesz, HA egyáltalán elkészül, de nem hiszem, hogy a sorozat színvonalát meg tudnák közelíteni.

  8. Én amondó vagyok hogy ha ütős lesz mehet a reboot! Csak ésszel (ősök,asgarok és még sok minden érinthetetlenek vagy csak javítható pl asgardok nem halnak ki)! Pl. lehet hogy nem eredeti ötlet de a star trek féle reboot mehetne. persze új megközelítésből mondjuk az egész úgy kezdődne hogy a távoli jövőből indulna a film egy kis nosztalgiázással nagyon komoly megközelítésben és technológiai köntösben hagy élvezkedjünk mi fanok. és akkor jönne az ok hogy na miért nem jó ez így és szánt szándékkal kell eltörölni az idősíkot… de asgardokat, lidérceket, ősöket,ori-t,atlantisz-t,goauld-okat semmikép nem szabad kihagyni az egészből. A másik aminek örülnék ha hagynák a reboot-ot és vagy a jövőben pl a galaxis új ellenségél találná szemben magát mondjuk 50 év múlva, vagy pedig a távoli múltban pl ős-lidérc háborúval kezdődne a trilógia és alapja lenne egy új csillagkapu univerzumnak.

  9. És a mi nagyon fontos, arról hogy folytatnak dolgokat atlantisz-t vagy sgu-t nem valószínű a banda szétszéledt vagy megöregedett nem megy az már….

  10. ÉS akkor a trilógia után már meg is van az új sorozat címe: CSILLAGKAPU – ŐSÖK

  11. Vagy CSILLAGKAPU – KEZDETEK vagy – ELŐDÖK vagy – EREDET…. a lényeg az Ősök 50 millió évig léteztek akkora potenciál van bennük. Az egész Csillagkapu univerzumon belül egy másik univerzum. Igazi kiaknázatlan erőforrás, Annyi mindennel lehetne kezdeni egy Ősökkel foglalkozó trilógiát és/vagy sorozatot. Ori szétszakadás, Végzet indítás, a járvány, a kezdeti időszakok – ez vagy más galaxisok benépesítése,felfedezése, kaputelepítés, a négy faj szövetségének kialakulása, Lidérc háború…… és így tovább bármelyik időpontot megragadva olyan dolgokat lehetne kihozni belőle hogy belegondolni is öröm….

  12. Den.
    Ez igaz király lenne egy Ősökről szóló film/sorozat,már én is gondoltam rá.
    Csak az a baj,hogy te és mi FAN ként gondolkodunk,hogy mi mindent lehetne kihozni még a már megírtakból,és Emmerich már többször kijelentette,hogy “nem tetszenek” neki a sorozatok,mert ő teljesen mást tervezett eredetileg.
    Szóval szerintem ő majd dobja a kukába az egészet és ír egy “közönség mozit” aminek semmi köze a sorozatokban megírt történetekhez,fajokhoz. 😦

  13. A két új Star Trek film is közönség mozi mégis megmaradtak valamennyire az alapoknál, bár még mindig nem értem miért kellett elpusztítani a Vulcan-t 😀 A Csillagkaput is biztos kellene “plasztikázni” hogy ne legyen nagyon “Sci-fi-s” (mint pl SGU ááá de imádtam főleg 2. évadod :D) és akkor széles közönséget megmozgatna. Tapasztalatom szerint a Csillagkapunak (legalábbis Magyarországon biztos de szerintem ez máshol is így van) sokkal nagyobb tábora van (nem fan-ok mint mi:D) csak egyszerűen szeretik. Főleg az elmúlt néhány éveben tapasztaltam hogy a környezetemben mindenki szereti. Mondok egy konkrét példát az egyik megyei kórház műszaki osztályán dolgozom és eszmélet de szinte mindenki szereti és ami poén az egészben kb 1500-an dolgoznak a kórházba vagy többen és minden korosztály képviselteti magát de persze a 40-től nyugdíjas korosztályig teszi ki a nagyrészt és hihetetlen de mindenki bírja. Na persze SGU-ról hallani se hallottak “de ha adok pendrive-ot akkor tudsz hozni Csillagkaput?” kérdést hallottam már egy párszor. A Csillagkapu egy lassú átalakuláson ment át a kezdetektől a végig és a széles közönség akit megtalált magának mondjuk az első 4 évad (szép ruhák, középkori bolygók…) az észre se vette és szép lassan átment teljes Sci-fi-be és Atlantis-ra vagy SG-1 végére már egy igazi sci-fi-t nézett nem egy ilyen kalandozós lövöldözős valamit. Star Trek-kel meg sokaknak az a baja hogy abszurd és sokszor nevetséges az egész meg gagyi és régi meg az a rengeteg duma a fluxus kondenzátorokról meg a deflektorról… Na és ebből az egészből az a lényeg hogy a Csillagkapu-t meg lehet úgy oldani hogy a kecske is jól lakjon meg a káposzta is megmaradjon, legyen szó akár egy Ősök-re akár egy jövőbeli Földre akár reboot-ra alapozott trilógiáról és azt követő sorozatról. Szerintem.

  14. már megbocsáss Den,de attól hogy valami régi mint a ST nagyon is jó,lehet hogy neked még magas a Gene Roddenberry által megálmodott jövőkép.
    Ha te látványos modern sci-fi -t akarsz akkor nézz SG-t,Firefly-t vagy BSG-t.
    És fogd már fel,hogy értem mint akarsz,de nem rajtunk múlik,hogy mi lesz az új SG fimben (ha lesz),ezen kár vitázni,olyan lesz amilyen és mindenki eldöntheti,hogy tetszik neki vagy nem.

  15. D Már bocs de ez elég arrogáns kijelentés hogy “…neked még magas…” Honnan tudod hogy nekem mi a magas? Egyébként úgy látom te nem érted hogy én mit akartam mondani, vagy lehet hogy rosszul fogalmaztam nem tudom, mert én azt mondtam sokaknak azért nem tetszik… Nem azt hogy nekem ezért nem tetszik. SG és ST fan vagyok. Minden egyes sorozatot és minden egyes filmet többször is láttam…. én eltudok vonatkoztatni a hibáktól (mert azért mindkettőben lehet jócskán találni, bár lehet hogy azok észrevétele meg neked magas) és látom benne a nagyságot. A két univerzum összehasonlításáról (SG vs ST) egyébként egy egész fórumot lehetne nyitni érdekes viták és érvek találkoznának na mind1 ezt csak mellékesen jegyzem meg. Egyébként azt hittem a hozzászólásoknak pont az a lényege hogy elmondhatjuk a véleményünket. Szerinted én nem tudom hogy pont semmit se számít….

  16. “A filmek tehát a sorozatok hagyományait követték, amik élükön Az eredeti sorozattal nem voltak mentesek a hibáktól és kifogásoktól. A leggyakoribbak ezek közül az unalmas történetek, a steril, sokszor (főleg az idő múlásával) nevetséges díszletek, ruhák, és persze a szereplők komolykodó, filozofálgató, nevelő szándékú dialógusai, cselekedetei voltak, amik emiatt szintén nevetségessé váltak. Az “unalmat” egyébként már Az eredeti sorozat készítése közben is felvetették az NBC-nél, a sorozatot készítő televíziónál, emiatt a sorozatot a “legrosszabb műsorsávba”, péntek este 10 órára tették. Ezekről maga Leonard Nimoy is megemlékezett egy interjúban. Ezen kívül a sorozat(ok)nak nem igazán állt rendelkezésre olyan büdzsé, illetve technika, amivel látványosabb helyszíneket, lényeket stb. tudtak volna a nézők elé varázsolni. (Jellemző példa, amikor mindössze említés szintjén tűnnek fel a történetekben olyan egzotikus fajok, akiknek például átlátszó a feje, három szemük van, vagy rovarszerű a kinézetük, miközben látható szerepben leginkább csak a jól ismert, emberszerű lények tűnnek föl.)

    A Star Trek népszerűségét Az eredeti sorozat későbbi ismétlései hozták meg, amihez nagy lökést adott a holdra szállás is. A sorozatjelleg miatt azonban később is gyakran olyan érzése lehetett az alkalmi nézőknek, hogy a Star Trek igazából az azt rendszeresen nézőknek vagy a rajongóknak szól, de a nagyobb bevételek elmaradása alapján idővel ők is kiábrándulhattak a Star Trek kissé megmerevedett világából.” Szóval nem csak én látom így. Forrás: http://hu.wikipedia.org/wiki/Star_Trek

  17. Srácok, nyugi van! Nem kell egymás torkának esni!

  18. Den! Azért gondolhatták az alkalmi nézők azt, hogy a sorozatot a fanoknak készítették, mert ez téll. így van! Eléggé bonyolult a Star Trek világa a több sorozat párhuzamossága meg a párhuzamos univerzumok miatt. Én régen mikor beköttetem a műholdas tv-t és az itt akkor még nagy szám volt, néztem párszor és nem értettem. Sokszor az se tűnt fel mikor 2 részt egymás után adtak, hogy nem ugyanazt a sorozatot nézem. Tavaly szántam el magam arra miután a Csillagkapu összes részét letöltöttem, hogy nah akkor ezt is letöltöm és kiismerem. Fórum hozzászólások után jöttem rá, de csak nagy vonalakban így is, hogy na vajon a filmek/sorozatok hogyan követik egymást. Elkezdtem letölteni, de csak az utolsó 2 film végén állt össze az egész. Pl. a Star Trek Enterpriset csinálták legkésőbb még is az játszódik az idővonal legelején. Az effektek meg a 90-es évek végén igencsak javultak, az Enterprise már sztem egy normálisabb sorozatra sikeredett. Az utolsó 2 film is jó lett. Sajnos már nem tudtak mit kitalálni, ezért abba hagyták és 2009-ben újra kezdték egy másik koncepcióval. Bár azért a régi történet szálra nekem lett vna még ötletem. A DSN a gamma kvadráns, a Voyager meg Delta kvadráns rejtélyeit tárta fel, de egy új sorozat pl.: indulhatott vna ezek után 1-200 évvel ahol már meg lett vna a technika, hogy átjussanak egy másik galaxisba. Mondjuk egy új kísérleti hajtóművel elmennek egy másik galaxisba amit ilyen utakra terveztek, de az elromlik és nagy nehézségekkel tudnak csak vissza jönni és közben új fajokat, természeti jelenségeket ismertek vna meg. Az volt a baj, hogy a régi történetben csak ritkán volt utalás más galaxisokra, de azok is annyira gagyik, hogy szinte a tejutat állította be az univerzum központjának. Ebből is volt jobb az SG, mert abba a féregjáratok mindenhova nyíltak. Mind1, egy pár évig most biztos nem lesz Star Trek sem meg SG sem, tehát addig kell vmi más sorozatot találni vagy élni 😀

  19. Hát nem tudom én azért annyira bonyolultnak nem találom. Nagyon nagy dolog hogy kb 500 rész összefügg na meg ezt az egészet kitalálni! de nem bonyolultak az összefüggések. pl én teljesen összevissza néztem a star trek-et kronológia meg készítési évek teljes kavalkádja… 2009-es filmmel kezdtem (az előtt csak elszórtan egy-egy epizódból pár percét láttam az Új nemzedék-ből Tv-ben amikor odakapcsoltam de gagyinak találtam és zavart a sok beszéd a “deflektorról a tahion impulzusról a kronometrikus részecskékről a busszáv kollektorokról…”, gagyi párbeszéd díszlet effekt… és ezért mindig elkapcsoltam ezen kívül még talán 5 percet ha láttam Entrprise 4×02-ből arra valahogy emlékszem hogy egyszer odakapcsoltam egy kis időre) na szóval első volt a film aztán Voyager 1.évadtól végig aztán Új Nemzedék 3. évadtól végig (még talán most is van egy vagy két rész amit nem láttam első két évad új nemzedékből de azért nem valószínű XD) aztán DS9, Enterprise, eredeti sorozat és filmek (bár a 8.9.10. filmet Enterprise elött láttam azt hiszem) mégis minden tök egyértelmű volt a lényeg hogy régen a klingonok ellenségek voltak meg hogy Kirk kapitány és spock voltak az elsők és a nagy ászok annyiszor hivatkoztak sok sok “történelmi tényekre” gondolom direkt azért hogy aki esetleg nem látta egyik vagy másik filmet/sorozatot az is tudja hogy most mi miért van, ha esetleg valami kapcsolódási pont lenne az éppen aktuális rész tartalmával szóval mindig mindent a szánkba rágtak egész ST-ben ezért mondom hogy nem bonyolult, de amellett mérhetetlenül hálás vok minen Sc-fi sorozat készítőnek hogy megismertették velünk a Klingonokat, a Rumulán birodalmat, a Föderációt, az Ősöket az Asgardokat a Csillagkapu több száz galaxisra kiterjedő hálózatát, magasabb létsíkokat…. Szóval köszönjük! De a Vulcan elpusztításáért akkor is pipa vagyok!!!!! XD

Neked is van véleményed? Ide pötyögd!

